Typologia (rodzaje) blogów

Ikona wpisu:: Typologia (rodzaje) blogów

To, że cykl na temat typologii blogów jest tak obszerny, najlepiej świadczy o tym, jak różnorodna jest blogosfera. Blogerzy wykorzystują różne środki wyrazu, poruszają całe spektrum tematów, mają różne powody, by blogować, wreszcie blogi różnią się stopniem profesjonalizacji… Zapraszam do odkrywania świata, w którym niektórych autorów internetowych dzienników nazywa się „znakami drogowymi”, a innych pubami „pubami” (bynajmniej nie ze względu na ilość spożytego piwa :))…

  1. Fryzjerzy, kowale i inni blogerzy – typologia nie musi być nudna, a w tym wpisie zająłem się blogami firmowymi
  2. Czynniki klasyfikacyjne – wprowadzenie do typologii blogów
  3. Treść jako najważniejszy czynnik podziału blogów
  4. Blogi informacyjno-reportażowe
  5. Blogi publicystyczne i blogi polityków
  6. Blogi firmowe i specjalistyczne
  7. Blogi rozrywkowe, artystyczne i pamiętnikowe
  8. Rozkład blogów ze względu na tematykę – graficzne podsumowanie
  9. Linklogi, tumbleblogi i mikroblogi
  10. Fotoblogi, podcasty i vlogi
  11. Podział blogów ze względu na liczbę autorów – blogi kolektywne
  12. Podział blogów ze względu na dysponenta – nanowydawnictwa
  13. Moblogging – blogi prowadzone przy użyciu telefonu komórkowego
  14. Inne czynniki podziału blogów

Starzy czytelnicy pamiętają, że tematem rodzajów blogów zajmowałem się już – odsyłam do wpisu Definicja i rodzaje blogów.

Korzystając z okazji polecam Wam także zapoznanie się z wynikami badań polskiej blogosfery oraz odsyłam do cyklu wpisów przydatnych przy pisaniu pracy dyplomowej.

Wpisy dla piszących pracę magisterską, licencjacką, inżynierską, doktorską etc.

Ciekawostki – czy wiecie, że…

17 grudnia 1997
– to wtedy Jorn Barger po raz pierwszy użył terminu „weblog”. W pierwszej połowie 1999 roku Peter Merholz skrócił to słowo do „blog”.
George W. Bush
– w 2004 roku blogerzy uratowali jego karierę polityczną, udowadniając, że oskarżenia stawiane pod jego adresem oparte są na sfałszowanych dokumentach.
62 proc.
– taki odsetek blogerów na swojej stronie nie zamieszcza reklam, wynika z przeprowadzonych przeze mnie badań polskiej blogosfery.