„Komentuj. Nie obrażaj.” – akcja społeczna branży internetowej w trosce o kulturę wypowiedzi

Ikona wpisu:: „Komentuj. Nie obrażaj.” – akcja społeczna branży internetowej w trosce o kulturę wypowiedzi
0 komentarzy

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska podjął wartą pochwały inicjatywę – celem akcji „Komentuj. Nie obrażaj.” jest bowiem podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Akcja składa się z dwóch etapów; pierwszy polegał na opracowaniu raportu diagnozującego stan dyskusji w polskiej sieci (więcej o nim wkrótce); w trakcie drugiego promowane będą kulturalne zachowywanie się w wirtualnym świecie.

Kodeks kulturalnego komentowania

W trzech krótkich punktach zapisano zasady, które każdy uczestnik dyskusji powinien mieć w pamięci. Stanowią one dobry punkt wyjścia dla autorów regulaminów. Wsparciem w walce o kulturę wypowiedzi może być także mini poradnik prawny, zamieszczony na stronie internetowej kampanii.

Kodeks kulturalnego komentowania

Chcemy, aby stworzona przez nas akcja promowała wartości związane z komunikacją w internecie oraz kodeks kulturalnego komentowania: Komentuj – Reaguj – Bądź Sobą. Dajemy też użytkownikom narzędzie, by sami mogli zadbać o kulturę wypowiedzi w wirtualnym świecie.

Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska

Internet to dziś przestrzeń masowej komunikacji. Pojawiające się w niej komentarze mają bardzo istotny wpływ na wizerunek mediów internetowych, dlatego naszą intencją, jako pomysłodawców akcji, jest zachęcenie ludzi do zwracania uwagi na kulturę wypowiedzi w sieci oraz do pro-społecznej aktywności w zakresie reagowania na wulgarne, obraźliwe i napastliwe komentarze. Szanujemy wolność wypowiedzi, ale tez czujemy się odpowiedzialni społecznie za kształtowanie środowiska nowych mediów i całej przestrzeni on-line’owej.

Paweł Klimiuk, rzecznik Onetu (portal jest pomysłodawcą projektu)

Więcej informacji o akcji „Komentuj. Nie obrażaj.” znajdziecie na dedykowanej niej stronie internetowej. Do IAB Polska wysłałem zapytanie o to, jak my – blogerzy, dziennikarze i wydawcy – możemy włączyć się w jej promocję.

Komentarze

Dodaj komentarz

Login to post a comment. If you do not have an account yet, sign up - it takes only a minute.