Jak promować filmy na YouTube?

Ikona wpisu:: Jak promować filmy na YouTube?
4 komentarze

Jak zapewnia Google, każdej minuty na YouTube internauci wrzucają 20 godzin różnego rodzaju filmów wideo. Ciężko w tym gąszczu wypromować swój klip. Dostrzegło to Google i postanowiło pomóc… Bynajmniej jednak nie poprzez wprowadzenie jakichś nowatorskich mechanizmów społecznej oceny wideo. Za promowanie filmów trzeba zapłacić, a narzędziem, które ma to umożliwić, jest system Google AdWords, służący dotąd do zamieszczania reklam kontekstowych w wyszukiwarce Google oraz na partnerskich stronach www (które zrzeszone są w programie Google AdSense).

Google nową funkcję systemy AdWords reklamuje tak:

Idea jest prosta i z pewnością spotkaliście się z nią nie raz. Po wpisaniu w wyszukiwarce na YouTubie jakiegoś słowa kluczowego, Google oprócz wyników wyświetli pasujące „promowane filmy wideo” – czyli de facto reklamy, zwiastuny filmów i gier, klipy przedstawiające jakieś produkty. Przypomina to nieco tzw. linki sponsorowane, dołączane do wyników wyszukiwania w Google.

Korporacja z Mountain View próbuje zmonetyzować YouTube’a na wiele sposobów. Do filmów (u dołu ekranu) od jakiegoś czasu dołączane są boksy reklamowe, a oprócz tego – od czasu do czasu – można natknąć się na jakąś klasyczną formę reklamy internetowej – np. medium rectangle. Poszerzenie tego wachlarza możliwości reklamowych nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę, ile firma Google zainwestowała w wykupienie tego serwisu. A jego utrzymanie nie jest proste, na przykład z powodu problemów z prawami autorskimi do wrzucanych klipów.

Czy reklam będzie przybywać? Niewykluczone, bo YouTube ma duży potencjał. Można np. dodać reklamy bezpośrednio przed oglądanym filmem, jak ma to miejsce na przykład w klasycznej telewizji.

Sponsorowane: Sprawdź, czy to się opłaca – naprawa telefonów Apple. Usługi świadczy profesjonalny serwis z Krakowa.

Firma założona przez Larry’ego Page i Sergieja Braina stosuje pewną stałą strategię. Tworzy usługi, które początkowo są całkowicie darmowe, a do tego pozbawione wszelkich reklam. Z biegiem czasu reklamy się pojawiają i stają się coraz bardziej widoczne. Wspomnijmy tu choćby Gmaila, który na podstawie treści naszej korespondencji dobiera wyświetlane obok reklamy.

Aktualizacja: przez przypadek wpadłem na fajny wpis Petera Kafki na temat wykorzystywania YouTube’a w celach reklamowych, m.in. przez firmę Apple. Poniżej jeden z przykładowych filmów:

Komentarze

Wpis zatytułowany „Jak promować filmy na YouTube?” został skomentowany 4 razy. Dzięki!

  1. Marek Jeleśniański

    Zapraszam do komentowania! Napisz, co sądzisz o tym wpisie i jaka jest Twoja opinia na podjęty przeze mnie temat. Jeżeli podoba Ci się ta notka, udostępnij ją proszę w serwisach społecznościowych.

  1. Konrado

    Jest łatwiejszy sposób. Jest wiele stron, które oferują zamawianie automatycznych wyświetleń, komentarze i like’i. Wtedy filmik sie promuje i jest latwy do odnalezienia na youtubie, moze nawet zaistnieje na głownej stronie. Niestety prawie wszystkie te strony są płatne. PRAWIE, bo są wyjątki.
    Gorąco polecam tą stronę, można za darmo nabijać sobie punkty automatycznie i wymieniać na zlecenia wyświetlen, komentarzy, lajków czy subskrypcji. Pozdrawiam i daje link: http://www.enhanceviews.net/

    • Od strony etycznej takie działanie wydaje się… nieco wątpliwe, pomijając fakt, że w wielu wypadkach jest bezcelowe – dla przykładu: co komuś po przypadkowych fanach, którzy w ogóle nie są zainteresowani daną marką i/lub słyszą o niej po raz pierwszy?

  2. Super, że YouTube ma nowe narzędzia do promocji filmów, ale obawiam się, że w ten sposób za niedługo będziemy mieć internetową telewizję- co pół godziny do obejrzenia 15 minut reklam ;)

Dodaj komentarz

Login to post a comment. If you do not have an account yet, sign up - it takes only a minute.