Reklama internetowa będzie coraz mniej agresywna

Ikona wpisu:: Reklama internetowa będzie coraz mniej agresywna
1 komentarz

W dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazeta Prawna” znajduje się tekst na temat stopniowego odchodzenia od agresywnej reklamy internetowej. Reklamodawcy oraz domy mediowe realizujące kampanie na ich rzecz doszli do wniosku, że na reklamy bannerowe (display’owe) uwagę zwraca tak mało osób, że wolą walczyć o ich względy tworząc ciekawe i spokojne kreacje, zamiast nachalnych, które – zamiast poprawiać wizerunek firmy – rujnują go.

Autorzy artykułu powołują się na wyniki badań adStandard, z których wynika, że:

29 proc. internautów używa oprogramowania do blokowania reklam. Kolejne 57 proc. użytkowników sieci jest „uodporniona” na reklamy – nie zwraca na nie uwagi.

W tej sytuacji reklamodawcy walczą tak naprawdę o uwagę kilkunastu procent internautów. Słusznie zauważono, że w tej sytuacji lepiej sięgnąć po bardziej interaktywne metody zyskania przychylności potencjalnych konsumentów. Coraz więcej firm tworzy interaktywne reklamy, a nawet proste gry (odsyłam Was do jednego ze wcześniejszych wpisów, gdzie znajdziecie przykład reklamy firmy Nintendo – to aż chce się oglądać!).

Tekst w DGP zatytułowany jest „Oddech dla internautów” – faktycznie, ten trend może przynieść korzyści dla obu stron!

Komentarze

Wpis o tytule „Reklama internetowa będzie coraz mniej agresywna” został skomentowany jeden raz. Dziękuję!

  1. Nie wierzę, że ktoś musiał robić badania w tym celu. Mi osobiście wystarczyło spojrzeć na licznik pobranego adblockera, pomnożenia wyniku przez X programów tego typu i ta-dam!

Dodaj komentarz

Login to post a comment. If you do not have an account yet, sign up - it takes only a minute.