29 kwietnia w Warszawie odbędzie się konferencja, w czasie której omawiane będą zagadnienia związane z promocją instytucji kultury za pośrednictwem serwisów Web 2.0. Ale nie tylko. W programie przewidzianych jest także kilka ogólniejszych wykładów związanych z internetem drugiej generacji oraz promocją w internecie.
W zaproszeniu organizatorzy piszą, że:
Internet z roku na rok staje się coraz ważniejszym kanałem przepływu informacji. Od ponad 5 lat znaczenie Internetu w komunikacji zwiększa się coraz szybciej. Przyczyną tego jest Web 2.0. Nowa, społeczna forma aktywności internetowej, nie tylko zdobywa coraz to kolejne branże i pola naszego życia, ale tworzy także kolejną płaszczyznę naszej elektronicznej tożsamości. W tym masywnym zjawisku pojawia się zatem miejsce dla kultury, dla komunikacji instytucji kultury. IV seminarium z cyklu Nowoczesne muzea i galerie dotyczy właśnie zjawiska Web 2.0.
Czy dziś możemy wyobrazić sobie bowiem komunikację internetową (promocję, informowanie, organizację) bez Facebooka, YouTube, bez aktualnego bloga i odpowiedniej pozycji na liście wyników w wyszukiwarce Google?
Na seminarium gościmy ekspertów, m.in. profesora Ryszarda Kluszczyńskiego – wybitnego specjalistę od mediów elektronicznych i zmian kulturowych wywołanych przez nie. Specjalista – Bartosz Berliński – przedstawi potęgę pozycjonowania w Google. Praktycy – Marcin Wójcik (Małopolski Instytut Kultury) i Katarzyna Toczko (CSW w Toruniu) – opowiedzą jak obchodzić się z multimediami w dobie Web 2.0, jak skutecznie i ciekawie prowadzić bloga, redagować go, a także w jaki sposób organizować forum dyskusyjne. Zobaczymy również w jaki sposób wykorzystać można w instytucjach kultury największe portale społecznościowe.
Zapraszam do zapoznania się z programem konferencji, a na ewentualne pytania odpowie Agata Soboń z Centrum Promocji Informatyki.