Natalia Hatalska na swoim blogu opublikowała ciekawe opracowanie dotyczące komercyjnej strony blogosfery. W e-booku „Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek? Działania reklamowe w blogosferze” zaprezentowała studia przypadków uzupełnione wynikami badań, wypowiedziami blogerów oraz własnymi wnioskami. Jestem w trakcie lektury, więc wolę wstrzymać się z ostateczną ocenę, ale póki co jest interesująco i merytorycznie. Nie czekając więc aż dobrnę do ostatniej strony zachęcam Was do lektury…
Publikacja składa z czterech części:
- Płacić czy nie płacić? Ile płacić? I za co płacić? Wszystko o pieniądzach :)
- Formy współpracy z blogerem – sponsoring, reklama, konkurs i co jeszcze?
- 12 studiów przypadków prezentujących różne formy współpracy firm z blogerami.
- 10 przykazań, które powinny konstytuować współpracę między blogerem a reklamodawcą.
E-booka o działaniach reklamowych w blogosferze możecie pobrać m.in. w serwisie Sladeshare. Możecie również skorzystać z wersji zamieszczonej poniżej…
Zainteresowanych odsyłam do wpisu Natalii Hatelskiej, w którym napisała ona o motywacjach przyświecających opracowaniu casebooka.
Korzystając z okazji zachęcam także do przeczytania wpisów mojego autorstwa na temat zarabiania na blogu.