Na moim blogu wielokrotnie poruszałem temat reklamy internetowej. Starałem się ująć ten temat zarówno z perspektywy wydawcy, jak i reklamodawcy. Zapraszam do przeczytania:
- Wprowadzenia do zagadnień związanych z reklamą w sieci – z czasem moje poglądy nieco ewoluowały, co zauważycie w kolejnych wpisach :)
- Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą internetową, koniecznie zapoznaj się ze definicjami najważniejszych pojęć: słownik reklamy internetowej.
- Jakie są rodzaje reklamy internetowej? Starałem się odpowiedzieć na to pytanie w możliwie przystępny sposób. Przeczytajcie też o standardach dotyczących przygotowania reklam.
- Wyniki badań: billboard najczęściej wyświetlaną formą reklamy.
- Komentarz do wyników badań: reklama internetowa prześcignęła prasową.
Polecam także wpisy bardzo przydatne wydawcom serwisów internetowych. Znajdzie w nich odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak zacząć współpracę z domem mediowym?
- Jak skutecznie sprzedać reklamę internetową?
- Czy na Allegro warto szukać reklamodawców?
Ponadto blogerom polecam cykl wpisów dotyczący zarabiania na blogu – przygotowany z uwzględnieniem potencjału internetowych dzienników oraz oczekiwań reklamodawców: