To, że cykl na temat typologii blogów jest tak obszerny, najlepiej świadczy o tym, jak różnorodna jest blogosfera. Blogerzy wykorzystują różne środki wyrazu, poruszają całe spektrum tematów, mają różne powody, by blogować, wreszcie blogi różnią się stopniem profesjonalizacji… Zapraszam do odkrywania świata, w którym niektórych autorów internetowych dzienników nazywa się „znakami drogowymi”, a innych pubami „pubami” (bynajmniej nie ze względu na ilość spożytego piwa :))…
- Fryzjerzy, kowale i inni blogerzy – typologia nie musi być nudna, a w tym wpisie zająłem się blogami firmowymi
- Czynniki klasyfikacyjne – wprowadzenie do typologii blogów
- Treść jako najważniejszy czynnik podziału blogów
- Blogi informacyjno-reportażowe
- Blogi publicystyczne i blogi polityków
- Blogi firmowe i specjalistyczne
- Blogi rozrywkowe, artystyczne i pamiętnikowe
- Rozkład blogów ze względu na tematykę – graficzne podsumowanie
- Linklogi, tumbleblogi i mikroblogi
- Fotoblogi, podcasty i vlogi
- Podział blogów ze względu na liczbę autorów – blogi kolektywne
- Podział blogów ze względu na dysponenta – nanowydawnictwa
- Moblogging – blogi prowadzone przy użyciu telefonu komórkowego
- Inne czynniki podziału blogów
Starzy czytelnicy pamiętają, że tematem rodzajów blogów zajmowałem się już – odsyłam do wpisu Definicja i rodzaje blogów.
Korzystając z okazji polecam Wam także zapoznanie się z wynikami badań polskiej blogosfery oraz odsyłam do cyklu wpisów przydatnych przy pisaniu pracy dyplomowej.